Afvalblunders die jij nooit meer maakt

Afvalblunders die jij nooit meer maakt!

Onrealistische doelen, ongezonde diëten en je manier van leven en/of eten drastisch veranderen: het zijn dé afvalblunders. Zonde, want het demotiveert, maakt volhouden lastig en is meestal maar tijdelijk effectief. De kilo’s vliegen er op den duur weer aan, wat nog eens extra demotiveert. Het resultaat? Een vicieuze cirkel. Pak jij het graag goed aan? Geweldig! En, met deze tips wordt dat makkelijker dan ooit.

Beweeg gedurende de dag wat meer
Dat de beste methodes vaak opvallen door hun eenvoud, dat blijkt ook in dit geval maar weer. Wil je graag wat kilo’s kwijt, dan is een gezonde en prettige oplossing: beweeg meer! Tja, te simpel voor woorden toch? Veel tijd hoeft het ook al niet te kosten en je hebt er niet eens een sportschool voor nodig. Neem de trap in plaats van de lift, de fiets in plaats van de auto, maak een boswandeling, houd een grote schoonmaak, ga tuinieren of ren de trap eens op en af. Helemaal top: combineer, zo blijft het lekker afwisselend en beweeg je eenvoudig extra veel!

Wees eerlijk over waarom je wilt eten
Je herkent het misschien wel: je voelt je moe, somber of boos en je verlangt opeens ontzettend naar iets lekkers. Een reep chocolade of gewoon een vol bord eten, een frietje of een dikke plak cake. Wanneer je ook de neiging hebt om iets te eten, vraag jezelf vanaf nu elke keer waarom je iets wilt eten.

Heb je honger? Prima. Maar de kans is groot dat je eet om andere redenen. ‘Emo-eten’ noemt men dit ook wel. Het komt steeds vaker voor, bij jong en oud, en het heeft een enorme invloed. Spijtig, want bewustzijn kan een hoop veranderen. Wees dus eerlijk tegen jezelf, alleen dan kun je eventueel wijzigingen aanbrengen in je manier van leven en eten. En alleen dan zul jij overwinnen, op korte én lange termijn.

Maak een concreet plan
‘Ik ga echt wat meer bewegen’. Een leuk voornemen, maar eh… werken doet het niet. Wil je slagen in wat je je voorneemt en echt gaan voor verandering, maak het dan zo concreet mogelijk. Onderzoek toont namelijk aan dat mensen die hun voornemen tot in detail plannen aanzienlijk meer kans van slagen hebben.

Stel bijvoorbeeld vast dat je elke avond van 7 tot half 8 wandelt, in een tempo dat net goed te doen is. Je bent dan niet buiten adem, maar voelt wel dat je je echt even inspant. Je maakt dan een rondje door het park, langs de molen, weet je wel? Kijk, dát is concreet.

Zet de weegschaal in de kast
Dat je je elke dag moet wegen is absoluut onzin. Sterker nog: het werkt je tegen. Buiten het feit dat de weegschaal verre van accuraat is en geen enkele rekening houdt met een toename van spiermassa of vocht dat je (bijvoorbeeld vlak voor de menstruatie) vasthoudt, is het voldoende om 1 keer per week op de weegschaal te staan.

Eet gezond én lekker
Een te strikt dieet heeft weinig kans van slagen, zeker op de lange termijn. Lekker, gevarieerd en gezond eten is perfect mogelijk en maakt je kans van slagen groter. Het mediterrane dieet bijvoorbeeld, is een smakelijke optie. Als jij normaal niet graag veel tijd in de keuken doorbrengt of simpelweg niet geboren bent als Jamie Oliver, dan is dat volkomen prima. Haal jezelf niet nu opeens allerlei dingen op de hals. Houd het makkelijk, prettig, goed te doen. Juist zo houd je jezelf gemotiveerd en dat is de sleutel tot succes.

 

Bronnen:
Plus Magazine
Gezondheidsnet

Klaar voor het echte werk? Doe mee, ervaar ons mooiste programma ooit en creëer het lichaam dat je verdient!

 

POWER 2 YOU!

Van In2health, voor jou.

Power2You: Creëer het lichaam dat je verdient!
Het Power2You-Programma van in2health is een online gezondheidscursus met:
check-groenMeer dan 21 kort en bondig, modulair opgebouwde video’s:
over voeding, gezondheid, ons lichaam en de onderlinge relaties.

check-groenJe wordt van begin tot einde aan de hand genomen:
met recepten, een persoonlijke voedingsdashboard en coaching.

check-groenOok bevat de cursus een 9 delige ‘Sport4You‘ video module, door arts en sportcoach Ashwyn Schotborg:
om verbranding, conditie en weerstand te verhogen en blessures te voorkomen.

check-groenEn bevat de cursus een 5 delige ‘MasterYourMind‘ video module, met online werkboek, van NLP coach Astrid Davidzon:
om valkuilen bloot te leggen en succes te waarborgen.

Wij wensen dat jij je gezondheid in de best mogelijke handen legt: de jouwe! Door jouw te leren hoe je meer energie uit het leven, je voeding en je lichaam kunt halen, heb je alle middelen voor handen om gezond af te vallen, voor nu en voor de lange termijn. Je wordt van begin tot einde begeleid en gemonitord, je zult hele rare sprongen moeten maken als deze kilo’s er weer aan komen. Bekijk het Power2You-programma en doe ook mee!

Tags:

About In2health

Zorg goed voor je lichaam, je krijgt er maar 1! in2health.nl is opgericht door Rachid Tobi. Hij gaat verder waar ons basis onderwijs stop (en dus tekort in is geschoten volgens hem). Rachid is accountant van huis uit, heeft als freelancer ruim 7 jaar management rapportage systemen geïmplementeerd en daarnaast Acupunctuur, Fytotherapie en Natuurgeneeskunde gestudeerd. Zo bewijst hij hoe je van bankhanger in een ondernemend persoon kunt veranderen, als je maar goed voor je zelf zorgt. Want gezond van binnen is gezond en energiek van buiten. Rachid wilt via deze site bijdragen aan een brede gezonde bewustwording. Hij kan dit niet alleen, jij kunt helpen door dit artikel te delen, via de Social Media buttons onder ieder artikel dat jij goed vindt. Bedankt!

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter

U moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsenÍ