Warning: get_class() expects parameter 1 to be object, null given in /home/in2health/domains/in2health.nl/public_html/wp-content/plugins/woothemes-sensei/classes/class-woothemes-sensei.php on line 1294
Waarom afvallen niet werkt - in2health.nl

Waarom afvallen niet werkt

Populaire diëten die afvallen

Ja, afvallen. Als in: ‘U bent de zwakste schakel. Tot ziens!’

Waarom zijn ze zo in trek? Zijn ze echt (blijvend) effectief, kun je snel afvallen met deze diëten en op een gezonde manier? Hoe effectief zijn diëten van bijvoorbeeld Weight Watchers, Dr. Frank en Sonja Bakker? En hoe zit het met afvallen zonder dieet?

Het is een feit dat de populaire diëten doorgaans makkelijk te volgen zijn, maar ze leren je niets over de oorzaak en over hoe je na het afvallen je ideale gewicht behoudt. De meeste mensen hebben al snel na het afvallen een terugval, waardoor ze weer op hun oude gewicht komen en het dieet maar opnieuw gaan volgen.

 

90% van de mensen die afvallen
is binnen 2 jaar terug op hun oude gewicht

 

Ja, dat is even slikken. Maar waarom gebeurt dit? Wat maakt dat vele populaire diëten tijdelijk effectief zijn, en hoe zou een gezond en blijvend effectief dieet eruit moeten zien? Wat zijn de cruciale factoren waarmee duurzaam succes valt of staat?

(Er zijn trouwens ook minder populaire maar effectieve diëten, zoals een rawfood of een vegetarisch dieet. Ze zijn minder populair omdat ze lastiger vol te houden zijn. En hoewel de mensen die zo’n dieet volgen zelden overgewicht hebben, voldoen ze toch niet helemaal aan ons ideaalbeeld. Vaak zijn deze mensen te mager en wellicht zelfs ondervoed).

Populaire diëten niet voor niets populair. Ze hebben dus absoluut positieve kanten, maar zeker ook valkuilen…

Weight Watchers

Dit dieet werkt tijdelijk, is niet gezond en geeft een jojo-effect.
Meer lezen over deze manier van afvallen.

Dr. Frank

Dit dieet zorgt o.a. voor constipatie en een vitaminen- en mineralentekort.
Meer lezen over deze manier van afvallen.

Sonja Bakker

De gezondste in dit rijtje, maar geen aandacht voor vitaminen en beweging.
Meer lezen over deze manier van afvallen.

Rawfood en vegetarisch dieet

Te veel risico op tekorten die de gezondheid (op den duur) schaden.
Meer lezen over deze manier van afvallen.

Sapvasten

Dit is een tijdelijke oplossing, die drastisch is en een grote impact op je lichaam heeft.
Meer lezen over deze manier van afvallen.

Afvallen zonder dieet

De meeste diëten leiden tot snel afvallen en snel aankomen als je stopt met afvallen. Het effect van de betreffende diëten is hierdoor dus nihil. Dit zien we terug in veel van de hippe diëten, want je gaat niet de rest van je leven op eiwitshakes of repen leven. Nee, toch? Wanneer je gezond afvalt – dus op een verantwoorde wijze – door te focussen op voeding en afvallen of op afvallen met sport, dan ben je aan het afvallen zonder dieet. Je stelt dan je levenswijze bij en dát is iets heel anders!

De basisingrediënten van een blijvend effectief ‘dieet’

Ruim 7 jaar houden wij ons al bezig met gezondheid en alles wat daarmee samenhangt. In die tijd zijn er ontelbaar vele nieuwe diëten ontwikkeld. We onderzochten ze, en gingen op zoek naar de kracht en zwakte van ieder dieet. Waarom werkt dit wel en dat niet? Is het gezond, is het goed te doen, zorgt het voor blijvende resultaten?

We ontdekten dat er 3 componenten thuishoren in een succesvol dieet. Die factoren zijn cruciaal en een combinatie daarvan maakt een dieet (en daarmee ook jou!) onoverwinnelijk.

Omdat er echter zoveel verschillende mensen met verschillende voorkeuren zijn, hebben we ons programma voor je opgesplitst. Zo kun je er dus voor kiezen om (eerst) aan 1 van de onderdelen te werken. Als dit nu net het ontbrekende puzzelstukje in jouw zoektocht naar gezond afvallen is, dan hoef je dus niet het hele programma aan te schaffen. Kijk, dat is wel zo prettig.

 

Voeding | Lichaam | Geest

(klik op bovenstaande links als je meer informatie wilt
over de afzonderlijke succescomponenten).

We helpen je afrekenen met afvalstoffen, wat afvallen gemakkelijker maakt. En, je zult geen moment honger hebben met maar liefst 6 tot 8 eetmomenten per dag. We leren je precies wat gezond eten is (en waarom!), en hoe je dat in de praktijk brengt. Dat is heel makkelijk, want we geven je gezonde snelle recepten mee, die je ook na het programma kunt blijven gebruiken.

 

POWER 2 YOU!

Van In2health, voor jou.

Power2You: Creëer het lichaam dat je verdient!
Het Power2You-Programma van in2health is een online gezondheidscursus met:

check-groenMeer dan 21 kort en bondig, modulair opgebouwde video’s: over voeding, gezondheid, ons lichaam en de onderlinge relaties.

check-groenJe wordt van begin tot einde aan de hand genomen: met recepten, een persoonlijke voedingsdashboard en coaching.

check-groenOok bevat de cursus een 9 delige ‘Sport4You‘ video module, door arts en sportcoach Ashwyn Schotborg: om verbranding, conditie en weerstand te verhogen en blessures te voorkomen.

check-groenEn bevat de cursus een 5 delige ‘MasterYourMind‘ video module, met online werkboek, van NLP coach Astrid Davidzon: om valkuilen bloot te leggen en succes te waarborgen.

Wij wensen dat jij je gezondheid in de best mogelijke handen legt: de jouwe! Door jouw te leren hoe je meer energie uit het leven, je voeding en je lichaam kunt halen, heb je alle middelen voor handen om gezond af te vallen, voor nu en voor de lange termijn. Je wordt van begin tot einde begeleid en gemonitord, je zult hele rare sprongen moeten maken als deze kilo’s er weer aan komen. Bekijk het Power2You-programma en doe ook mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter

U moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsenÍ